ING Bank România anunța în luna martie a anului 2022 că va pune în aplicare un program pilot de lucru pentru angajații băncii din sediul central, în perioada 1 aprilie – 30 iunie. Asta însemna că timp de trei luni, aproximativ 300 de angajați din cei 2.300 urmau să utilizeze unul din cele două programe de lucru, care să le ofere o zi liberă suplimentară.
Program de lucru de 9 ore / zi cu o jumătate de zi liberă săptămânal;
Program de lucru de 9 ore / zi cu o zi liberă la 2 săptămâni.
Majoritatea și-ar fi dorit să lege aceste zile de weekend, dar se putea opta pentru orice zi liberă din săptămână. Odată cu această comunicare, mulți clienți ING Bank s-au îngrijorat că nu vor mai găsi personal calificat pentru a-și rezolva problemele cu conturile lor, deja deschise la banca olandează.
Nu se știe exact ce s-a mai întâmplat cu acest program pilot pentru că ING Bank nu a mai comunicat pe acest subiect, deși inițial se dorea a fi un model și pentru alte companii.
„Pentru ca o cultură de flexibilitate să poată înflori, trebuie să existe o bază corect sedimentată și un teren pregătit înainte, din mai multe perspective. Trebuie ca infrastructura să ne permită și să faciliteze colaborarea, ca mentalitatea să fie una deschisă, să existe curaj de a experimenta cu noi formate și încredere că fiecare știe ce are de făcut și face acel lucru. Cei doi ani de pandemie au pregătit terenul pentru un astfel de proiect pilot și suntem curioși să vedem rezultatele în vară, impactul pe care l-a avut și dacă este fezabil să îl extindem.”, declara Richard de Graaf, Director de HR ING Bank România.
Tot în luna martie 2022, ING Bank România a transmis că se va implementa modul de lucru hibrid de acum, ca urmare a problemelor provocate de COVID-19. În iarnă, banca a derulat o serie de întâlniri consultative cu toate echipele băncii, pentru ca angajații și managerii lor să stabilească împreună activitățile pentru care este necesară prezența la birou și când este momentul potrivit în timpul săptămânii pentru a se vedea. Astfel, toți angajații ING vor veni la sediul central în medie o zi pe săptămână, în ziua aleasă împreună cu echipele lor, începând de luna aceasta.
“În modul de lucru hybrid putem admite că atât lucrul de acasă, cât și cel de la birou pot aduce avantaje și dezavantaje, dar acum putem alege stilul potrivit fiecăruia, după job și specificul echipei. Programele pe care le-am implementat sau urmează să le implementăm sunt și exerciții de onestitate față de noi înșine și de colegi, apropo de nevoile pe care le avem, dar și de comunicare între manageri și echipele lor.”, a completat Richard de Graaf.