LIDL este unul dintre cei mai de seamă retaileri din România, dar și din Europa. Magazinele LIDL sunt prezente în Germania, Austria, dar și în Marea Britanie.
Cei de la LIDL au oferte imbatabile, dar și o gamă largă de produse, iar acesta este și motivul pentru care cei mai mulți clienți aleg să își facă cumpărăturile de acolo.
Lucrurile s-ar putea schimba însă, după ce LIDL a fost dat în judecată. Ce s-a întâmplat? Scandalul este destul de mare, la fel ca și sumele care sunt în joc. Tocmai din acest motiv, mulți se tem ca nu cumva magazinele LIDL din Europa să fie afectate.
Proctor & Associates este compania care vrea despăgubiri după ce, spune ea, a fost eliminată fără notificare, iar furnizorii săi au încheiat contracte directe cu retailerul german.
Pentru cei care nu știu, Proctor & Associates avea o afacere înfloritoare în Marea Britanie. Aceasta este responsabilă cu furnizarea către Lidl a aproape 60 de tipuri de fructe și legume proaspete.
Acum, compania vrea 2,6 milioane de lire sterline de la LIDL. Acești bani ar urma să vină după încălcarea de către retailer a GSCOP. De asemenea, compania mai are și alte pretenții având în vedere că contractul cu cei de la LIDL a fost întrerupt fără preaviz.
Deși colaborarea dintre cele două părți a mers bine o perioadă de timp destul de largă, se pare că în final, cei de la LIDL s-au răzgândit.
”Au început să ne ofere programe și proiecte, cum ar fi aprovizionarea cu căpșuni britanice sau să se asigure că primesc conopidă în fiecare săptămână. A implicat provocări strategice care au durat aproximativ 12 ani.
Orice și-ar fi dorit Lidl, am reușit să găsim, în general, nu doar brassicas, care a fost trecutul meu. Fie că era vorba de flori, fructe exotice, orice vă gândiți, ne-am putea găsi foarte repede”, au precizat cei de la Proctor & Associates
Deși s-au făcut eforturi uriașe pentru ca afacerea dintre cele două părți să poată continua, iată că cei de la LIDL au decis să se retragă.
Astfel, la început, povestește compania, LIDL început să-și reducă în mod semnificativ comenzile, fără o notificare prealabilă, pentru gama sa de produse, inclusiv sparanghel, dovleci, ardei iute, dovlecei și alte legume folosite în supe și tocane.
Acum, avocații Proctor spun că LIDL a încălcat în mod repetat regulile GSCOP, netrimițând notificările necesare. Mai mult de atât, LIDL a încheiat și contracte directe cu clienții Proctor.
Mulți se întreabă dacă nu cumva această situație ar putea afecta funcționarea magazinelor LIDL din România. Rămâne de văzut ce se va întâmpla mai departe.